Dag 1, Pieterburen - Garnwerd ( 20 km )

25 april 2013 - Pieterburen, Nederland

Goedemorgen,

Mijn tocht door Nederland ben ik begonnen. Vanuit Pieterburen naar de St. pietersberg in Maastricht. Vandaag een tocht gemaakt van ca. 20 Km. Het weer was aanvankelijk bewolkt, maar in de loop van de morgen werd het al snel warm ( ca. 19º C ) Lekker loopweer dus. Groningen is wel bijzonder kan ik zeggen. De mensen groeten je vriendelijk en de schoolkinderen op de fiets wensen je een goede tocht toe. Veel vogels kunnen spotten ( Kievitten, Scholeksters, Mantelmeeuwen, Tapuit, Rietgors, Ooievaar, Aalscholver, Fuut, Tureluur en Grutto's etc... ) Ogen kom je tekort in het Noorden wat betreft vogelspotten. Bijzonder kleine huisjes en kerkjes die op Wierden staan. Het "Reitdiep" is een groot natuurgebied waar je dwars doorheen loopt. Schitterende lieflijke dorpjes en aardige, gastvriendelijke mensen. Vanuit Garnwerd heb ik een lift gekregen van een boer ( zie foto vanuit de tracktor, trekker zoals ze die hier noemen ) In Feerwerd een overnachting gehad in een schitterende B&B. In de plaatselijke bar kan je een patatje bestellen, gezamelijk met een indrukwekkend gezelschap ( zie foto ) Morgen op pad door het groningse land. Op naar Drenthe. ( Haren, bekend van Project X ) We zien wel.

Groeten Paul

1. Heidi.:
    23 april 2013
    Ha Paul.

en dit loop je helemaal in je uppie?
    Lijkt me prachtig om ook een keer te lopen.Vooral ook om al het mooist dat je tegen gaat komen op een foto vast te leggen.

Suc6 met de vele kilometers!!!
  2. Paul en Marleen:
    24 april 2013
    Dank je Heidi voor je ondersteunende woorden. Ik zal op tijd wat foto's uploaden. Goed idee om deze tocht ook eens een keer te gaan lopen. Gewoon starten en lopen. Groeten :)