Dag 10, Hellendoorn - Holten ( 16 km )

4 mei 2013 - Hellendoorn, Nederland

Hallo, Ben ik weer!

Vandaag een wandeling van Ca. 16 Km. Via de "Sallandse Heuvelrug" van Hellendoorn naar Holten. Gastloper vandaag is Ton Smeets uit Belfeld. Na Ton vanmorgen getroffen te hebben in Hellendoorn konden we aanlopen richting een van de mooiste etappes op het Pieterpad. Na een lange boswandeling van Ca. 8 Km. komt de "Haarlerberg", ( Ca. 58 Mtr. hoog ), in zicht. Op de top zien we nog een klapekster wegvliegen. In de bossen rond dit prachtige gebied zien we nog een zwarte Specht. Werkkamp "Twilhaar" is indrukwekkend om te zien. Mooie wandeling door dit schitterende natuurgebied "Holterberg". Veel Jeneverbessen in het heidegebied. Het weer is perfect. Lekker zonnetje en ca. 22 Graden. Goed gezelschap gehad van Ton Smeets. Wellicht dat we nog etappe samen kunnen lopen. Na ca. 5 uurtjes komen we in Holten aan. Volgende etappe loop ik alweer Gelderland in. Gastloper is dan Eva Derks. Ik verheug me er al op! Groeten Paul