Dag 15, Beek Montferland - Millingen a/d Rijn ( 18 km )

31 mei 2013 - Beek, Nederland

Goedemorgen,

Vandaag is de Gastloper Bart. "Weeij Kieke waal" Mooie etappe door het "Bergsche Bos" Mooie wandeltocht door een prachtig gemengd bos. Beuken, Eiken en dennen wisselen zich af in dit schitterende bosgebied. Lange paden. Op en neer. Soms wel 70 meter omhoog en dan weer sterk dalen. Het weer is afwachten. Met de kennis van nu was het weer K met peren. Het point of no return was s' morgens bereikt. Toch gaan lopen. Samen met Bart in de druilerige regen de bossen in. Bewegwijzering liet te wensen over. Hier en daar lopen zoeken naar de juiste weg. Een vriendelijke dame ( met herdershond ) heeft ons aardig op weg geholpen. Op naar Hoch Elten. De regen nam af. Padden namen toe!!! Op naar Spijk? Hoe? Waar naar toe? Een vriendelijke Nederlandse Duitser op een Mofa wees ons de juiste weg!!. Eigenwijs toch onze eigen weg gekozen. Door het kleidepot op naar Lobith, waarschijnlijk het oude Pieterpad ). Kraanvogels, Casarca's en ander vreemd spul ( incl. Skippy ) waargenomen. zie foto's. Rietzangers en een ooievaar hebben ons de weg gewezen naar Tolkamer. Kopje koffie genoten in een echte ouderwetse schippersbar ( zonder personeel ) Roken toegestaan dus. Op naar Tuindorp. Volgende etappe van Millingen aan de Rijn naar Groesbeek. Op naar ons Limburg. hopelijk met beter weer. Mooie en onderhoudende tocht. Met goed gezelschap vliegt een dag voorbij. Tot later. Groeten Paul.

1. Gerard Staals:
    2 juni 2013
    Hallo Paul,
    ik kan nog steeds geen tekst vinden. Wel foto's. Kan dat?
    Groet, en wandel ze,
    Gerard
  2. Paul en Marleen:
    2 juni 2013
    Hallo Gerard.
    Weer gewend thuis. Wel een zware tocht dit keer. Heb IDD alleen de foto's bijgewerkt. Het schrijven van de dagwandelingen ligt achter op schema. No Worries. Komt Goed! Groeten paul
  3. Bart & Ellen:
    29 juni 2013
    Ben mijn tijd weer ver vooruit :-) reactie bij de verkeerde etappe geplaatst.
  4. Bart & Ellen:
    29 juni 2013
    Mijn tijd weer vooruit :-)) Reactie geplaatst bij etappe die nog gelopen moet worden!